dimarts, 14 d’octubre del 2014

El misteri de la Plaça de Sant Josep ( 1 ).

Passejar tranquil·lament per la nostra estimada i mil·lenària ciutat és un plaer molt gratificant. Sempre m'aturo una estoneta a la petita Plaça de Sant Josep per contemplar atentament una de les joies més boniques de la capital del Segrià. L'altre dia però, com ja m'ha passat més d'una vegada, una gàrgola de l'edifici que estava mirant em va dir molt clarament:
.- Bon dia senyor i, parla amb el gall.
Els seguidors del blog ja podeu suposar que no vaig espantar-me perquè estic molt acostumat a xerrar amb aquests canals sortints, per on vessa a distància de la paret, l'aigua de pluja que cau sobre la teulada d'un edifici.


En el moment d'aixecar el cap vaig veure clarament com em mirava la gàrgola i , amb la boca ben oberta, tornava a dir:
.- Parla, amb el gall, parla amb el gall.
.- On és el gall ? Vaig preguntar-li.
.- A la teva dreta. Ell t'ensenyarà el camí...
Seguint les indicacions, vaig veure de seguida el gall que, una mica presumit, va explicar-me:


.- Hola, senyor i. Sóc el gall del blasó de Berenguer de Gallart. Un blasó és un dibuix simbòlic que representa la noblesa d'una família o d'una ciutat.
Com que veig que és una mica tibat li dic:
.- Quin honor poder parlar amb el gall que simbolitza als Gallart.
.- Gràcies senyor i. Però anem per feina. Mira la petita porta que tens al costat...


 .- Tinc una sorpresa... Empeny-la una mica i podràs començar una nova descoberta.
Faig cas al gall i, certament la porta està oberta !!!


 .- Puja, puja, i gaudeix d'un racó de la teva ciutat que mai has vist.
Començo a pujar emocionat per una petita escala de cargol una mica atrotinada.


El primer tram d'escales acaba en una gran terrassa on hi ha les teulades d'aquest edifici emblemàtic. Costa una mica acostumar-se a la llum intensa després de la foscor del tram d'escala. 


Cal ser prudent perquè ara estic a l'atura de les gàrgoles. A poc a poc vaig a l'espadanya on encara es veu el lloc on hi havia una campana. Aquesta mena de campanar, característic de la sobrietat de l'estil romànic, es conegut tradicionalment com a campanar de cadireta. Des d'aquest espai faig una nova fotografia en la que podeu veure la construcció més emblemàtica de la nostra ciutat...


Estic una mica desorientat. He pujat per una escala de cargol fins a la terrassa, i ara cal pujar un nou tram ...
Algú pot dir-me on sóc?
Atentament.
Senyor i 

12 comentaris:

  1. Hola senyor I, soc la Iratxe es molt interesant i investigare on ets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Iratxe. Investiga i segur que descobrirem el secret...
      Atentament.

      Elimina
  2. HOLA SENYOR I SOC LA EMMA ON SE ON ES LA PORTA MIG OBERTA PERO M' ALEGRO MOLT DE COMENTARTE ALTEU BLOG ET VULL COMENTAR UNA COSA L' ALTRE DIA QUAN VAIG FICAR EMMA CRUZ PUY AL GOOGLE EM VAN SORTIR TOTS ELS COMENTARIS QUE T' HE FET ¡QUINA COSA EHHHH!
    ATENTAMENT EMMA

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fantàstic Emma.És una demostració clara de la teva col·laboració.
      Atentament

      Elimina
  3. NO SE ON ES AQUELLA PORTA MIG OBERTA PERO JA DESCOBRIRE MES COSES A INTERNET
    ATENTAMENT EMMA

    ResponElimina
  4. Mmmm, aquestes vistes em són força familiars però encara no acabo de situar-me... Podria tractar-se de la segona església més important de Lleida (per darrere de la Seu Vella) i que té un campanar amb forma octogonal?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Calent, calent... El proper dimarts dia 28, la segona entrada dedicada al Misteri de la plaça de Sant Josep, donarà unes pistes molt clares...
      Atentament

      Elimina
  5. hola senyor i soc l'Andrea, se que no fay masa comentaris pero aquest misteri de la plasa de sant josep em pica molt, intentare anar entre aquesta setmana i taseguro que si no puc sera l'altra .Perser voldria saber mes pistes per dirte on podries trobarte pero no esperis masa de llo perque fare el que pugi senyor i contestam sisplau.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Andrea. Estic molt content pel teu comentari. El proper dimarts dia 28 una nova entrada dedicada a la plaça de Sant Josep, et donarà unes pistes molt clares...
      Estic segur que descobriràs el misteri...
      Atentament

      Elimina
  6. Grasies senyor i per ser hi ha una pregunta .Quan podre saber qui ets ? crec que es una persona pero tampoc no puc saber si es ell donam alguna pista sisplau

    atentament Andrea.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Andrea, sóc una persona que gaudeix molt amb les vostres investigacions.
      Atentament

      Elimina