dissabte, 18 de desembre del 2010

El gran misteri del carrer blanquers.

Aquests dies freds de final de tardor en els que el Sol és un gran regal, passejo pel carrer del Carme i aprofito per donar un cop d'ull a alguns dels aparadors de les botigues antigues de la zona com la pastisseria Monrabà o la barreteria Casa Barrio que ja vam visitar virtualment en cursos anteriors.
Baixo pel carrer de l'Audiència i a pocs metres , a la dreta, hi ha un carrer amb un nom estrany, el carrer Blanquers; que va fins a la Baixada de la Trinitat.

 
Camino pel carrer estret en el que difícilment entra la llum solar. Mentre penso en aquesta estructura típica del casc antic de les ciutats una veu em saluda:
.- Hola senyor i, què fas al carrer blanquers?
Miro i, nenes i nens, no hi ha ningú en tot el carrer!
.- Tranquil, senyor i, sóc en Jasif i estic treballant sota el carrer pel que passeges...
.- A sota?

 
.- Sí, sóc un blanquer molt enfeinat i he sentit que algú passejava pel carrer que hi ha a sobre del meu obrador.
Ara ja no entenc res. Algú em parla i no hi ha ningú , i diu que està treballant sota el carrer?


 
La veu misteriosa torna a omplir el silenci del carrer:
.- Torna al carrer de l'Audiència i baixa fins a la Rambla de Ferran. Busca el número 9 i descobriràs l'ofici de blanquer i què hi ha sota el carrer blanquers.
 
 
 
He de confessar-vos que estic una mica espantat , però la curiositat m'empeny cap a la Rambla de Ferran. Ja estic davant del número 9, entro i em quedo bocabadat!
Voleu descobrir el gran secret que hi ha sota el carrer blanquers?
Atentament.
Senyor i

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada