diumenge, 26 de setembre del 2010

El dimoni a la Plaça de la Sal.

Passejar per la Plaça de la Sal i donar un cop d'ull a la Llibreria Fregola moltes vegades ens ajuda a recordar les nostres tradicions. L'aparador màgic d'aquesta, gairebé, centenària llibreria és una capsa de sorpreses.
Aquests dies podem veure un aparador molt lleidatà amb un magnífic cistell ple de la nostra fruita i una colla de figuretes de la Seu Vella, el Marraco,... Però el que m'ha espantat una mica són les figures d'uns éssers alats ( àngels?, arcàngels? ), que amb la seva espasa estan lluitant amb un personatge inquietant.

M'apropo i em quedo esgarrifat. El personatge que està a punt de perdre aquesta lluita és el dimoni. Mireu les banyes i quina cara d'enfadat!

He preguntat qui era el que està guanyant al dimoni i molt amablement m'han contestat:
.- Senyor i: Com pot ser que un lleidatà no conegui a un dels seus patrons? El proper dimecres serà festiu a la nostra ciutat en record seu. Pensa una mica i sabràs qui és el que alça l'espasa contra el dimoni....

Nens i nenes, penso i penso però no puc recordar qui és. Algú em pot ajudar?
Atentament.
Senyor i

4 comentaris:

  1. Al Martí i a la Joana, ens sembla que és Sant Miquel, i la fruita deu ser per la Fira.

    ResponElimina
  2. Molt bé Martí i Joana, teniu raó,és Sant Miquel i la fruita és de la Fira.
    Atentament.

    ResponElimina
  3. En Josep diu que és Sant Miquel i l'Adrià diu que és Jesús.
    En Lluc diu que és Indivil i Mandoni.

    En Jordi, en Max i més gent diuen que està matant al dimoni.

    ResponElimina
  4. Molt bé Josep, és Sant Miquel. Adrià,no és Jesús.Lluc em sembla que Indívil o Mandoni no tenien banyes. Max i Jordi i més gent teniu raó, Sant Miquel està matant al dimoni.
    Atentament.

    ResponElimina