dimecres, 14 de juliol del 2010

El sergent novel·lista.

Entro al Museu Diocesà d'Urgell, i entre els objectes i llibres exposats per vendre veig "Objetivo Beato", editat per Taberna Libraria l'any 2.005; i que ara fa cinc anys vaig comprar en una llibreria del Casc Antic de la Seu.


És un llibre curiós on el seu autor, el sergent de la Guàrdia Civil J.D.Pastor, mitjançant una trama novel·lesca ens explica en primera persona tota la investigació i la recuperació del Beatus robat a la Seu d'Urgell.


El llibre està molt ben editat i amb la seva lectura passareu una bona estona, tot i no ser una gran novel·la. Tots els fets, persones i llocs que surten a Objetivo Beato, són reals; només ha canviat els noms de les persones. El llibre conté dotze miniatures del Beatus impreses sobre un suport especial de pergamí. En aquesta entrada en reprodueixo tres.


El 29 de setembre del 1.996 van robar el Beatus del Museu Diocesà d'Urgell, i el 21 de gener del 1.997 el van recuperar.
Un cop a casa, els tècnics després d'una acurada revisió veieren que faltava el foli quinze. Sembla que el cervell del robatori el va arrencar per poder ensenyar-lo a possibles compradors i demostrar que tenia el còdex.Aquest foli no té cap miniatura, però és una mostra de la cal·ligrafia molt decorada com podeu veure en la propera fotografia.

Si voleu llegir una novel·la de suspens en la que el novel:lista és la persona que va dirigir la investigació per recuperar el Beatus, ja ho sabeu :"Objetivo Beato".
Atentament.
Senyor i

4 comentaris:

  1. Montse, sóc l'Adrià, només et deia que aquell misatge que vas enviar per la mireia, que et vas equivocar, perqué aquell blog era el meu, moltes gràcies igualment per escriure el comentari. Ficaré més articles sobre aquests ninots, jo em dedico a imprimir-los i fer-los, ja ficaré una imatge.

    BONES VACANCES, QUE T'HO PASSIS BÉ!

    ResponElimina
  2. Tens raó.
    No et se dir perquè pensava amb la Mireia i no vaig veure que eres tu.
    De totes maneres anirà al blog del cicle inicial.

    ResponElimina
  3. Ja ho sé!
    Perquè al panell del Bloger als Blogs que segueixo diu:enviat per Adrià-Mireia. I em vaig quedar amb l'ultima paraula.
    Oi! Oi! Quin cap tan estiuenc que tinc.

    ResponElimina
  4. No passa res, es igual.

    BONES VACANCES!

    Adrià

    ResponElimina