dissabte, 29 de novembre del 2008

El misteri de les rajoles del bosc de Poblet (1).

Passejant pel Paratge Natural d'Interès Nacional de Poblet veig una finca amb una gran casa. M'expliquen que tenen set hectàrees de bosc privat i al jardí veig magnífics castanyers,plàtans, cedres,... alguns d'ells centenaris. La masia és un edifici del segle XVIII, però ja al segle XIV hi havia una petita edificació on fabricaven teules.

Afegeix una imatgeEm diuen que la masia era propietat d'un oftalmòleg barceloní , i que ells la van comprar a la tercera generació d'aquest metge. Em queda clar que era una casa d'estiueig, on el metge també visitava als seus pacients.
Actualment la masia és un petit hotel, Masia Font de l'Oca, a només 2 quilòmetres del Monestir de Poblet .
A l'entrar em sorprèn la decoració amb rajola d'una part important de la casa.

Però el que m'explica el Josep, el propietari, em deixa parat. Les rajoles no són de ceràmica, són de cartró . Al veure la meva cara de sorpresa em deixa una de les rajoles i , realment, és de cartró pedra.

Al girar-la llegeixo un nom que em farà trencar una mica la closca: Hermenegild Miralles. Nens i nenes, la curiositat és molt important, i em dic a mi mateix: " Senyor i, has de descobrir qui era l'Hermenegild". Tinc una pista, al darrera de la rajola hi ha escrit: Hermenegildo Miralles . Fábrica de azulejos de cartón piedra. Començo a investigar...
Si voleu saber més coses de les rajoles de cartró, molt aviat podreu llegir la segona part al blog de la biblioteca.
Atentament.
Senyor i

2 comentaris:

  1. Volem saber més coses, senyor I.
    És curiós i interessant.

    ResponElimina
  2. Apreciada senyora:
    Realment és molt curiós, espero que li agradi la segona entrega.
    Atentament.

    ResponElimina